Start arrow Pytania i odpowiedzi arrow pl.misc.konsumenci arrow Rękojmia, gwarancja, niezgodność towaru z umową ?
Flesz-Fakty
Na tym świecie powodzenie odnoszą ci, którzy poszukują odpowiadających im warunków, a jeśli nie mogą ich znaleźć, stwarzają je sami. - George Bernard Shaw
Rękojmia, gwarancja, niezgodność towaru z umową ? PDF Drukuj E-mail
Oceny: 3 / 36
KiepskiBardzo dobry 
plusz, czwartek, 06 stycznia 2005   
Od pewnego czasu wśród konsumentów pojawiło się dużo problemów z odróżnieniem tych trzech uprawenień.
Dodatkowo zmienione przepisy (zamist kodeksu cywilnego - ustawa) powodują, że konsument chcąc złożyć reklamacje nie wie jakie prawa mu przysługują.
W skrócie:
Gwarancja - udziela jej dobrowolnie producent na dowolny czas. Może, ale nie musi,
Rękojmia - pojęcie to już nie obowiązuje w relacjach producent/konsument. Ale obowiązuje w transakcjach dwóch przedsiębiorców,
Niezgodność towaru z umową - najlepsze rozwiązanie dla konsumenta. Nie można ograniczyć tego prawa. Obowiązuje 24 miesiące. To sprzedawca jest odpowiedzialny za produkt, więc konsument nie musi szukać producenta.

Zobacz również "Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)"

Więcej informacji na ten temat można przeczytać na http://www.federacja-konsumentow.org.pl.

Zmieniony ( wtorek, 06 grudnia 2005 )
« wstecz

Zobacz również: Kredyty, Indonezja, Boliwia
© www.plusz.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone.