Flesz-Fakty
Na tym świecie powodzenie odnoszą ci, którzy poszukują odpowiadających im warunków, a jeśli nie mogą ich znaleźć, stwarzają je sami. - George Bernard Shaw
Szaleństwo Pokemon Go PDF Drukuj E-mail
Oceny: 5 / 2
KiepskiBardzo dobry 
plusz.pl, piątek, 22 lipca 2016   
Na początku lipca 2016 roku firma Niantic, ze wsparciem finansowym Google, Nintendo i Pokemon Company uruchomiła w Australii, Nowej Zelandii i Stanach Zjednoczonych grę Pokemon Go.
Gra dostępna jest na telefony z systemem iOS albo Android i po kilku dniach osiągnęła liczbę użytkowników większą niż funkcjonujący od kilku lat Twitter.
Gra wykorzystując szybkie połączenie internetowe, mapy Google oraz AR (Augmented Reality - rzeczywistość rozszerzona) wyświetla na ekranie, na obrazie z kamery telefonu stworki - pokemony. Stworki rozmieszczone są w różnych częściach miasta, a celem jest zdobycie i "wytrenowanie" jak największej liczby, a następnie zdobywanie specjalnych obiektów - siłowni, które pozwalają na otrzymywanie dodatkowych benefitów.

Dzięki możliwości "zwabienia" pokemonów do wskazanych miejsc w parkach zaroiło się od młodych ludzi, którzy spacerują, albo siedzą wokół jednego punktu i "łowią" pokemony. Jako zaletę gry wymienia się właśnie konieczność spacerowania, ponieważ łowienie pokemonów w mieszkaniu jest bardzo nieefektywne. Dodatkowo gra umożliwia "hodowanie" a raczej "wysiadywanie" z jajka pokemona - wystarczy umieścić jajko w inkubatorze i przejść 2, 5 albo 10 km (odległości w grze są wyświetlane w systemie metrycznym co sprawia dużą trudność w ocenie odległości amerykanom).

Pomimo, że premiera gry w Polsce miała miejsce dopiero 16 lipca, już przed ta datą ukazały się informację, że gra w nią więcej osób niż w Nowym Jorku. Obecnie w parkach można spotkać grupki ludzi, szczególnie gimnazjalistów i studentów, dla których ta forma spotkania z innymi graczami stała się bardzo popularna - pomimo, że w grze nie trzeba współdziałać z innymi osobami.

Wkrótce okaże się, czy to tylko chwilowa moda, czy stały trend. W Japonii, gdzie gra wystartowała dopiero 20 lipca, poinformowano, że specjalne sponsorowane "siłownie" dla pokemonów będą w 300 McDonaldsów. W Warszawie już teraz można zobaczyć (w warstwie wirtualnej) wystawione "wabiki" przed centrami handlowymi i niektórymi barami, które mają za zadanie przyciągnąć graczy. Z pewnością im więcej osób w danym punkcie, tym większe prawdopodobieństwo przyciągnięcia kolejnych i zwiększenia sprzedaży.

Poniżej kilka obrazków z "polowania".

Zmieniony ( piątek, 22 lipca 2016 )
dalej »

Zobacz również: Indonezja, Kolumbia, Hawaje
© www.plusz.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone.